Voor creatieve bureaus Wardtaal en Beeldbrekers ontwikkelde ik een campagne die inwoners van Breda bewust maakt van de impact die hun gedrag heeft op zowel huisdieren als stadsdieren, van eenden tot ratten, muizen en vogels.
Het doel van de campagne is om mensen te inspireren samen te werken aan een veiligere en diervriendelijkere stad.
De focus van het project lag op onderzoek en conceptontwikkeling. Ik onderzocht wie de doelgroep precies is, welke boodschap hen het meest raakt en welke problemen rondom dierenwelzijn het meest spelen in Breda.
Vanuit dat onderzoek werkte ik aan verschillende creatieve richtingen die als basis konden dienen voor een campagne die later aan de Gemeente Breda gepresenteerd wordt.
Belangrijke ontwerpuitdagingen waren het tastbaar maken van het probleem, het vinden van de juiste toon en vorm om de doelgroep te raken, en het vertalen van onderzoeksinzichten naar sterke concepten met visuele en interactieve elementen.
Het resultaat was een goed onderbouwd transmediaal concept met eerste visuele uitwerkingen, waaronder een grote fysieke interactieve instalitie in het Valkenbergpark, posters, een website,
die samen bij elkaar mensen laten zien hoe kleine acties zoals eenden brood voeren grote invloed kunnen hebben op zowel de dierenwereld als onze eigen omgeving.