VISUELE IDENTITEIT BLIPZ


Een merkidentiteit ontwikkeld vanuit één sterke kernwaarde,
consequent doorvertaald naar diverse media-uitingen.

JUNI 2025

blipz blik mockup
Project blipz blik

OVER HET
PROJECT               :

Deze opdracht komt vanuit de discipline Media Design en draait om het vertalen van een kernwaarde naar een complete visuele identiteit. Ik koos voor de kernwaarde ‘funky’, hierbij dacht ik meteen aan een speels en kosmisch thema vol kleur, vormen en energie.

Vanuit dat idee ontwikkelde ik ‘BLIPZ’: een merk met een energievolle, speelse, buitenaardse uitstraling. De identiteit begon bij een blikje, dit was de eerste uiting waarin de identiteit tot stand kwam, deze werd vervolgens doorgevoerd naar een flyer en Instagram stories.

Wat dit concept bijzonder maakt, is dat elke letter van het logo gekoppeld is aan een eigen visueel element. Deze vormen en kleuren keren telkens terug in alle uitingen, waardoor de identiteit samenhangend is maar toch steeds passen bij de uiting.

Tijdens dit project heb ik veel geleerd over consistentie in visuele communicatie. Over hoe je één stijl aanhoudt over verschillende media, zonder dat het te verschilt van elkaar maar toch duidelijk is dat het bij elkaar hoort.

SKILLS IN ACTIE   :

  • Design research naar bestaande merkidentiteiten
  • Moodboards met een kernwaarde ontwikkelen
  • Branding & visuele identiteit
  • Kleurgebruik & typografisch ontwerp
  • Onderbouwing van visuele keuzes
  • Mockups van uitingen

TOOLS & TECHNIEKEN        :

  • Adobe Illustrator
  • Adobe Photoshop
  • Moodbaords
  • Handmatig schetsen
blipz flyer 1
blipz flyer 2
blipz flyer 1 mockup
blipz flyer 2 mockup
blipz insta 1
blipz insta 2
blipz insta 3
blipz insta 4
blipz insta 1 mockup
blipz insta 2 mockup
blipz insta 3 mockup
blipz insta 4 mockup
Proces afbeelding 1

HIER KOMT HET PROCES

Stay tuned...